TRENUTNO V ETRU
POSLUŠAJ V ŽIVO
GLEJ V ŽIVO
SPORED

17:50

ZELIM

KVATROPIRCI & KLAPA KAMPANEL

17:46

VINO ME JE OPILO

DAVOR RADOLFI & RITMO LOCO

17:40

KAD TE VIDIM

VIGOR

17:35

PUSTI MI SPOMIN

ZAN SERCIC

17:31

ZORA JE 2025

NEDA UKRADEN IN ROYAL PHILHARMONIC ORCHESTRA

17:28

AJME STA TE VOLIN

KLAPA RISPET

17:23

NIRVANA

JELENA ROZGA

17:19

STO ZIVOTA

DINO PETRIC FT. KATARINA GRUJO

17:13

LE REZERVA

CALYPSO IN URBAN VIDMAR

17:09

AKO ZIVOT OPET PRILIKU MI DA

DRAZEN ZECIC

16. 06. 2025 16:11 | A.S.

Jure Knez o temeljnih vrednotah družbe v podkastu Aidea 184

V 184. epizodi podkasta Aidea bo Klemen Selaković gostil Jureta Kneza, soustanovitelja in predsednika podjetja Dewesoft, enega vodilnih podjetij na področju merilne tehnologije na svetu. Epizoda je bila posneta v sklopu AIDEA konference 2025, ki je potekala 11. maja 2025 v hotelu Mons v Ljubljani. Pogovor se osredotoča na razmišljanje o vrednotah v družbi, pomenu herojev, pomembnosti preseganja sebičnosti in vplivu družbenih medijev na percepcijo politike. Jure Knez predstavi tudi projekt določitve petih temeljnih vrednot za Slovenijo.

Vrednote v spreminjajočem se svetu: Od astronavtov do influenserjev

V današnjem hitro spreminjajočem se svetu se vloga herojev in s tem povezanih vrednot močno spreminja. Jure Knez, sooustanovitelj in predsednik podjetja Dewesoft, izpostavlja zaskrbljujoč trend, kjer mladi v raziskavah kot poklicno željo namesto astronavtov navajajo YouTube influencerje. Ta premik kaže na širše družbene spremembe in vprašanja o tem, katere vzore ponujamo prihodnjim generacijam. Knez poudarja, da kljub temu ni razloga za strah glede prihodnosti, saj mladi razmišljajo drugače in imajo svoje, drugačne heroje, kar je ključno za napredek. Pomembno je spodbujati naravne nagone po ustvarjanju in ohranjanju, saj to vodi do lepšega življenja in trajnejšega razvoja.

Stoletni plan: Kako podjetja gradijo prihodnost na vrednotah

Podjetja se danes pogosto osredotočajo na kratkoročne cilje, a Jure Knez iz Dewesofta predstavlja inovativen koncept "stoletnega plana". Ta dolgoročna vizija presega zgolj tehnološke in finančne načrte, saj se zaveda, da bodo čez sto let trenutne tehnologije zastarele in smešne. Bistvo stoletnega plana je zato osredotočanje na temeljne vrednote, ki so edine trajne in prenosljive na prihodnje generacije podjetja. Vrednote, kot so spoštovanje in zaupanje, poštenost, medsebojna pomoč, pripadnost in zmernost, postanejo esenca delovanja in zagotavljajo, da podjetje deluje v skladu z etičnimi načeli, ne glede na spremembe v tehnologiji ali trgu. To je ključno za ustvarjanje okolja, kjer se želijo ustvarjati tudi mladi, in jim ni treba odhajati v tujino.

Slovenija in njene temeljne vrednote: Izziv za prihodnost

Ali ima Slovenija jasno definirane temeljne vrednote? Jure Knez opozarja, da pri iskanju odgovora na to vprašanje umetna inteligenca pogosto vrne odgovor "temeljne vrednote: N/B" (ni na voljo). To kaže na pomanjkanje jasne opredelitve, ki je ključna za uspeh družbe. Knez s svojo ekipo predlaga pet temeljnih vrednot, ki bi lahko služile kot kompas za prihodnost: spoštovanje in zaupanje, poštenost, medsebojna pomoč, pripadnost in zmernost. Implementacija teh vrednot v vseh segmentih družbe, od posameznika do vodstva, bi omogočila boljše delovanje, povečala pogum za nujne spremembe in pripomogla k zmanjšanju notranjih trenj, ki ovirajo napredek.

Jure Knez bo gost podkasta v sredo, 18. junija ob 20.30, ponovitev pa si lahko ogledate v soboto, 21.junija ob ob 22.45.